marți, 21 iulie 2009

Invatatura despre suflet a Cuviosului Paisie Aghioritul

Ce va da omul in schimb pentru sufletul sau? Cu ce alt lucru poate sa schimbe un lucru atat de frumos, a carui asemanare nu se gaseste nici in cer, nici pe pamant? Si daca am atata frumusete in suflet, mai am ochi sa vad alta frumusete in lume?

Cinstesc o scandura pentru ca are imaginea unui imparat sau carmuitor si nu cinstesc sufletul meu in care Dumnezeu Si-a pus chipul Lui?

In aceasta viata, cand vrem sa deschidem Raiul, ca sa pastram acolo inlauntru sufletul nostru, cu usurinta gasim cheile. Acestea sunt lasate de Hristos in mainile fiecarui arhiereu si duhovnic. Dar daca vine pe neasteptate moartea si murim neindreptati si nepocaiti, si ne pierdem sufletul, si intram dupa cum meritam in iad, unde vom gasi cheile ca sa deschidem iadul, ca sa se elibereze sufletul nostru? Nu exista nicio speranta de eliberare pentru ca in iad "nu exista pocainta". Si daca sufletul nostru nenorocit este inchis in iad o data, este inchis pentru totdeauna, s-a pierdut o data, este pierdut pentru totdeauna!


SUPER- MARKETUL LUI DUMNEZEU

Inainte, cu mult timp inainte mergeam in Autobuzul vietii. Si intr-o zi am vazut o placuta pe care scria "Super -Marketul lui Dumnezeu". Si am ramas surprins! Cand m-am apropiat, usa s-a deschis larg si m-am aflat inaunttru. M-au intampinat lucratorii angajati. Si m-am umplut iarasi de uimire. Erau ingerasi! Unul dintre ei s-a apropiat zambind si mi-a dat un cos. "Cumpara cu intelepciune tot ce vrei!"- mi-a zis.
Erau de toate acolo. Intai de toate am pus in cosul meu multa Rabdare, pretioasa Iubire si Intelegere. M-am gandit: " acestea iti trebuie mereu oriunde te-ai duce". In continuare am luat o sacosa de Intelepciune si doua sacose cu Credinta. Sfantul Duh era peste tot si L-am lasat sa ma patrunda. M-am oprit putin, dar mai incolo am vazut Puterea, indispensabila in lupta. " Imi trebuie insa si Binecuvantare, Smerenie si Recunostinta!" am gandit eu. Le-am procurat si pe acestea.
In sfarsit, m-am apropiat de casa pentru plata.Cand am inaintat, insa , am vazut si Rugaciunea si Infranarea. Sigur aveam nevoie de amandoua, pentru ca stiam ca, odata iesit din magazin, aveam sa intalnesc pacatul. Pacea si Bucuria, precum si Doxologia erau in ultimul raft.
Deci m-am apropiat de casa si l-am intrebat pe inger:
- Cat datorez?
Acela a zambit si mi-a spus cu simplitate:
- Ai luat toate cate ti-au trebuit?
- Da, i-am zis. Cat datorez?
A suras si mi-a zis din nou:" Suma este platita de mult. A platit-o Hristos Cel Intrupat, Cel Rastignit, Cel Inviat!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu